Desembre 2017. Número 8
La gestió dels residus de les persones disseminades a Vallcàrquera
És urgent trobar una solució que garanteixi als veïns de Vallcàrquera una gestió acceptable dels residus domèstics. L’actual àrea de recollida està sovint col·lapsada per residus que no necessàriament procedeixen d’aquells veïns. No és admissible pujar les taxes per un servei que, en la pràctica, no es presta adequadament. Amb una mica d’esforç segur que es poden trobar solucions, si no ideals, millors que l’actual situació.Agost 2017. Número 7
Deixalles abandonades deliberadament a la zona del Sot del Bac.
A banda de malmetre el paisatge, el mal estat de neteja dels boscos és un dels elements que contribueix a incrementar el risc d’incendis, i a agreujar-ne les conseqüències quan es produeixen. Els poders públics i el propietaris privats, si s’escau, en són responsables, però sobretot ho és cadascuna de les persones que gaudeix del nostre patrimoni natural.
Juliol 2017. Número 6
El laberint del web de l’Ajuntament
Per posar un altre exemple, si volem trobar els acords de la Junta de Govern del municipi i anem a https://seu-e.cat/web/figaro-montmany/govern-obert-i-transparencia/accio-de-govern-i-normativa/accio-de-govern-i-partits-politics/acords-de-junta-de-govern , no hi trobem res!. El mateix passa amb la convocatòria de sessions del Ple a https://seu-e.cat/web/figaro-montmany/govern-obert-i-transparencia/accio-de-govern-i-normativa/accio-de-govern-i-partits-politics/convocatories-de-sessions-del-ple. I així mateix en altres apartats.
L’Ajuntament s’ha de posar les piles per tal que el web doni el servei que el poble necessita. I també el que exigeix la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, que està plenament vigent des de 31 de desembre de 2015.
Novembre 2016. Número 4
Des de fa moltes, moltes, moooltes setmanes aquest sac de runa està dipositat al pas a nivell del tren que hi ha camí del Sot del Bac. El primer responsable és qui l’ha deixat allà, sembla que sense intenció de recuperar-lo. Però no estaria de més que l’Ajuntament fes la gestió per retirar-lo abans no es generi la idea que hi ha una mena d’abocador i altres ciutadans poc cívics decideixin seguir-ne l’exemple. I si es pot identificar qui va adquirir el sac, no estaria de més prendre les mesures sancionadores que corresponguin.Agost 2016. Número 3.
Buscar complicitats i avaluar com
poder recuperar el futbol al municipi ...
(Programa electoral per Figaró-Montmany
– Figaró Progrés 2015-2019, Proposta 97)
Maig 2016. Número 2.
Les franges de protecció d'incendis
El 2007 l’Ajuntament de Figaró va iniciar els treballs d’una obertura de franja de protecció d’incendis a tot el perímetre. Durant cinc anys es mantingué la neteja i manteniment de les franges, el finançament dels quals provingué de la Generalitat, la Diputació, les ADF i el mateix Ajuntament.
Les franges de protecció d’incendis van ser un any la proposta més votada pels nens de l’Escola Montmany en el Pressupost Participatiu. L’Agenda 21 del Figaró va prioritzar aquesta acció com una de les més importants. Gravat tenim el record dels incendis.
Una altra raó per oposar-se a les retallades, ho retallen tot; això també, cal que l’Ajuntament es posi a treballar per tornar a recuperar les franges de protecció. No n'és, de fàcil, aconseguir-ho ara, com tampoc ho va ser llavors.
Febrer 2016. Número 1.
Consistori carrossa
Tenim un govern molt monàrquic.
S'han eliminat un grapat de places del pàrquing sota la plaça Anna Bosch. Fins i tot s'ha suprimit una plaça reservada a vehicles de persones amb diversitat funcional.
Perquè? Doncs per a fer un lloc permanent a la carrossa de Ses Majestats els Reis d'Orient!
Gràcies a aquesta eficaç (contra)reforma podrem tornar a reviure amb intensitat velles tradicions, com ara la d'aparcar en doble filera a la carretera de Ribes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada